Přeskočit na hlavní obsah

Quest: Jeskyně a pavučinky

Dereliktus, doktor-renegát a Pravdislav, chrabrý paladin - strážce pravdy, se po spočinutí na noc v bezpečném lese probudili jako dva zámotky v temné jeskyni. Možná by se už nikdy neprobudili, nebýt vystrašeného venkovana, který jim ze zámotků pomohl a poté naléhal na urychlené opuštění jeskyně.

Podezřívavý Pravdislav se pokusil vytáhnout z venkovana pravdu o jeho zámyslech a duši, ale omylem mu pouze ukázal svoje nejhlubší nitro. Mohl tak alespoň venkovanovi vysvětlit, proč je tak podezřívavý, a maličko ho uklidnit.

Naši hrdinové, dezorientovaní, se pořád neměli k odchodu. Venkovan tak popadl svoji lampičku a začal utíkat sám. Bohužel, po chvíli se ozvalo zajíknutí, lampička spadla a zůstala ležet nehybně. Dereliktus si všimnul, že v okolí se nachází mnoho zámotků a mnoho mrtvých. Jednoho mrtvého oživil jako kostlivce a poslal pro lampičku. Pravdislavovi se toto počínání nelíbilo, ale brzy dostal jiné starosti. Kolem hrdinů se totiž začalo ozývat šustění a škrabání. Napínání zraků žádný vjem nepřineslo, a tak Dereliktus, ve snaze pomoci, tajně na Pravdislava sáhl a uvedl ho do stavu extrémní bdělosti a pohotovosti (alertness). Bohužel, než se mohla tato invence projevit, začaly na hrdiny ze stropu padat pavoučci, kousat a omotávat je, z čehož nabuzený Pravdislav málem vyletěl z kůže. Ani Dereliktus na tom nebyl o mnoho lépe, neboť si představoval tisíce a tisíce těchto tvorečků černajících se na celém stropu jeskyně. Naštěstí se po krátkém šlapání a plácání ukázalo, že jich bylo pouze asi čtyřicet a naši hrdinové se mohli vydat dál.

První šel s lucerničkou Dereliktův kostlivec, za ním střečkoval paladin na deseti Red Bullech a poslední se šoural Dereliktus. V další kaverně spatřili v pablescích lampičky mizet velký zámotek a hrdinům došlo, že v něm asi leží statečný venkovan. Pravdislav se mu chtěl vydat na pomoc, ale Dereliktus to vyhodnotil jako příliš velké riziko pro svoji bezpečnost, a tak Pravdislavovi nalhal, že venkovan je už mrtvý, i když dobře věděl, že není. Soudil totiž, že pokud něco někam zámotek táhlo, určitě to nebylo k východu. Pravdislav Dereliktovi, ač nerad, uvěřil, protože ho považoval za znalého v otázce života a smrti. Dereliktův kostlivec se rozpadl. Už sami se vydali na opačnou stranu, než zmizel zámotek, Pravdislav první, chvátající bez rozmýšlení.

Proběhli několika kavernami, když nastalo to, čeho se Dereliktus od začátku bál. Záře lampičky, ukazující opět množství kostí a zámotků, se začala odrážet od velkého tvaru, ze kterého zářilo mnoho očí ve výšce lidské hlavy. Řítil se na ně obrovský pavouk. Naši hrdinové nezaváhali a přijali boj. Nejprve tedy extrémně bdělý Pravdislav, který svým planoucím palcátem začal pavouka neohroženě bít. Dereliktus lstivě vyvolal z hromady kostí dalšího pomocníka, kostlivého medvěda. Rozhořel se boj na život a na smrt, hodný zpěvu barda. Dereliktus kmital kolem pavouka a způsoboval mu nekrotická zranění svou hroznou rukou, tu v kloubu nohy, tu v oku, tu ve snovacích bradavkách. Také mu dotykem předal pocity nevolnosti, paranoi a halucinací. Pavouk sekal nohama, kousal a jako oběť halucinací a paranoiy začal mluvit o hlídání nějakého palcátu. Pavoukem pozvracený Pravdislav bil svým palcátem tak, že jej nemohl z pavouka dostat. Lampička spadla, zažehla pavučiny na stěnách i stropě a ozářila děsivou scénu. Bolestí šílený pavouk začal hořet, odněkud přiběhli další malí pavoučci a naskákali na Derelikta, Dereliktem nově oživený jelen bil Derelikta ve snaze zabít pavoučky a také Pravdislav začal hořet. Naštěstí stalo se, že pavouk uhořel dřív, Derelikt získal vládu nad jelenem, pavoučci utekli a Pravdislav se poté válením po zemi uhasil, ač přišel o většinu svého oděvu.

To nejzajímavější ale spatřili na konci. Mrtvola pavouka se proměnila na tělo muže držícího palcát. Dereliktus s mrtvým telepaticky promluvil a zjistil, že mrtvý byl obětí vlastní touhy po moci, kdy hledal a nalezl palcát, pomocí kterého se měl stát pánem nad životem a smrtí. Stal se ale pouze obřím pavoukem v jeskyni.

Dereliktus přemýšlel, jak informaci nejlépe využít, ale nejrozumnější mu nakonec přišlo povědět Pravdislavovi pravdu, aby ho náhodou nenapadlo onen palcát sebrat. Dobře věděl, že sám by dalšího pavouka už neporazil. Rozmyslel si i pokus, aby palcát sebral kostlivý jelen.

Pokračování příště.

Zapsal: Dereliktus

Datum: 27.1.2021
Hráli:
Aniki - Pán jeskyně
Kicsi - Pravdislav
Stichen - Dereliktus Magnus
 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jesličky a doly

Co se to stalo? Velká otázka, která se honila hlavou všem přítomným. Bohužel kromě boha, jsou jediný cizí a podezřelý element cizáci, co do města nedávno přišli a navác se teď objevují na chrámu jeslí Saurianů. Naštěstí si však už našli kamaráda a kněz se za hrdiny přimluví. Ač jim generál moc nevěří, nadšeně se vydal do války, kde věří, že se žene víc jantaritu pro ochranu sauriánských jeslí. Hrdinové se vydali naopak, do dolů, kam ukazoval jantaritový teleskop. A hle, dalekohled nelhal. V dole, co měl být dávno opuštěný bylo čilo. Hrdinové byli brzi konfrontováni dvojicí bojovných bytostí, které s velkou námahou porazili. Když se však vydali hlouběji do dolů za malými broukovitými tvory, co se zdálo, že nosí někam jantarit, tak je náhle přepadl spánek. Probudili se ve velké hale, ve které je uvítali dvě nemluvné temné bytosti. Spolu nějak komunikovali, ale s hrdiny ne. Čeho si však brzy hrdinové všimli je, že v blízkosti bytostí přicházeli o veškeré emoce. Možná právě proto, že z nic...

Gamecon 2011 - Volna hra

Aniki mel tu cest, ze hostoval na Gameconu jako vypravec pro slavu Strepu snu. Odehral pet her a naramne se bavil. Ba si mohl dovolit i spustit zase par experimentu pro objev hranic SS. Strucne zaznamy her zde odprezentujeme. Ale vzhledem k diram v Anikiho pameti neuvadime jmena hracu ap. detaily (nebo v souladu se zakonem o ochrane osobnich udaju, podle toho, kde se co hodi a nas vice slechti). Volna hra - Usvit andelu Chceš si vyzkoušet, jak se tvoří příběhy v prostředí Střepů snů? Tak v tom případě neváhej a přihlaš se na tuto seanci. Během této hry, nebo téměř workshopu si vyzkoušíš postupy a přístupy využívané při vytváření příběhů a zápletek ve Střepech snů a na závěr budeš mít možnost si hru i krátce vyzkoušet. Idelání příležitost pro vypravěče, kteří se chtějí seznámit s touto hrou. S peti hraci jsme hrali i volnou hru, zacli jsme tvorit a dokonce (s pretahem par hodin) jsme si i zahrali. Hraci byli vyzvani k tomu hazet cokoliv se jim zamane, at demonstrujeme, ze ...

Gamecon 2011 - Ruda planeta

Bylo odvěkým snem člověka dostat se ke hvězdám. Zatím však i cesta k nejbližší planetě je těžkým úkolem, úkolem svěřeným do rukou pěti astronautů na dlouhé cestě k Marsu. Je v rukou štěstěny a schopností posádky, zda zdárně na planetu dorazí či se celý sen rozletí na střepy. Přijď se vžít do role dobyvatelů nových světů v příběhu využívajícím herní systém Střepů snů. Na hru se nam sesli tri odvazlivci, tedy kapitan letu a vrchni lekar; mechanicky inzenyr a biolog byli hrani lidmi. Zbytek osadky byli NP. Bohuzel, jmena jsem si nepoznamenal. ------------- -----Hra----- ------------- Za velkeho ocekavani vyletela lod smerem k Marsu. Mezinarodni posadku, vyslanou ve spolupraci Ruske federace a ESA, sledoval cely svet. Cekala ji pout dlouha skoro dva roky, pak pulrocni pobyt na predstavene zakladne a cesta zpet. Nastrahy, ktere osadku potkaly byly ruzne. Biolog musel zjistit, proc se objevila podivna nakaza na paprikach pestovanych na lodi. Ukazalo se, ze se jednalo naste...