Přeskočit na hlavní obsah

Podbřišek

Naši dobrodruzi (zatím není jasné, zda jsou to hrdinové) byli odvedeni Alevorem zpět do jeho domu. Lezlo z něj pomalu, že vlastně budou vysláni do světa sami a jediné, co jim dá, je jantaritový náhrdelník. Neboť je jantaritový, bude se aktivovat poblíž většího množství jantaritu a mohl by tedy v potřebné momenty dobrodruhům pomoci najít svůj cíl.

"Derelikte, to chceš jít za nosem?" ptají se Derelikta, který si náhrdelník uvázal na špičku své ptačí masky, že je to jeho "nejcitlivější místo". Raději se ho tedy záhy ujal Pravdislav s tím, že si ho jistě nebude dávat na "nejcitlivější místo" a uvázal si ho kolem ruky.

"Jak se tam tedy dostaneme, k těm ještírkům? Poletíme?"

"Nene, to by nešlo, hned by vás sestřelili," zhatí snadnou cestu Alevor otravnými znalostmi o místních poměrech. 

"Budete muset volit méně přímou cestu," říká, zatímco je zavádí po točitém schodišti někam hloub a hloub dolů. Nakonec dorazí k bytelným dveřím, které se otevřou do temných uliček města, které se vůbec nepodobá tomu zlatavě bílému městu Aarakokrů ze kterého přišli.

"Ehm, budete, ehm, muset si najít cestu z Podbřišku. Niff z Temné kuželky vám pomůže. Tu najdete, stačí jít rovnou, ehm, za zobákem," a vystrčil dobrodruhy bez větší ceremoniálnosti.

V temné uličce skupina brzy narazila na nějakého mládence, i přes rozepře, zda je to dobrý nápad, se jej nakonec zeptali, zda neví, kde je Temná kuželka. Mladík, malý lidský tvor s tmavě modrou kůží, dlouhýma ostrýma ušima a očima jantarové barvy. Na otázku přikývl a poznamenal, že asi nebudou dobrodruzi místní.

Mládenec je nadšeně ke Kuželce vedl. Kroutivými uličkami až došli do slepé uličky, kde čekali jeho dva parťáci. "Tak, navalte cenosti!"

A to se přepočítali. Dereliktus zkusil hned zrádného průvodce chytit a dát mu nekrózu, ten však na poslední moment uhnul. Pravdislav tedy zkusil praštit jednoho, také těsně unikl. Jsou vskutku mrštní. Avšak nedokáží unikat věčně. Následující údery už tnuly do živého a když poslední, zoufalý zbojník ještě, jakž takž, stál. Neměl jak uniknout.

"Hmm, ten gang asi nepochopil, jak má takový přepad fungovat. Musíme vyškolit místní gangy jak na to."

Ruprecht po něm vyzvídal, jak si to představovali a zda by je nezavedl ke Kuželce, když je přerušilo mihnutí stínu. Něco mezi ně rychle skočilo, Pravdislavovi cuklo rukou a pak to zmizelo v uličkách. Dereliktus i s Pravdislavem se rozeběhli, ale bylo pozdě.

Když k nim dorazil Ruprecht už se spolupracujícím zbojníkem, tak je odvedl k Temné kuželce. Zaklepali a otevřela jim další malá tmavomodrá bytost. 

"Ááá, hosté do kuželky a kdopak je vede..."

"Vítejte cestovatelé, já jsem Niff, jak vám mohu pomoci?"

"Niff, to je výborné. Vyslal nás Alevor za vámi, že byste nás mohla dostat z města."

"Vskutku, vypadáte dost nezvykle," poznamenala Niff, zatímco si prohlížela příchozí, "viděla jsem tu jen jednoho člověka a to byla moje Penny. Ale jak u vás vidím Lukase, to jste se s ní asi už seznámili."

S údivem pozorují dobrodruzi, že se k nim připojí stín, co předtím potkali a je to člověk!


Niff jim potom v rámci "free trial" prozradí mnohé o tom, že lidi jako jsou oni, žijící ve stínu velkých říší vůbec nezajímá, jak si ti nahoře vedou války a spory. Hovoří i o tom, že Penny se tu vzala podobnou modrou září jako naši dobrodruzi. Ale také že se tu ve stínech platí informacemi.

"Dovedeme vás k nejbližšímu jantaritu, ale chceme za to informace."

"Nejbližší jantarit má Penny, která mi ho vrátí."

"Samozřejmě, Penny, vrať pánovi náhrdelník. ... Mě by však zajímalo, proč a k čemu ještírci používají jantarit. Kdo po něm jde? Penny vám za to ukáže cestu k ještírkům."

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jesličky a doly

Co se to stalo? Velká otázka, která se honila hlavou všem přítomným. Bohužel kromě boha, jsou jediný cizí a podezřelý element cizáci, co do města nedávno přišli a navác se teď objevují na chrámu jeslí Saurianů. Naštěstí si však už našli kamaráda a kněz se za hrdiny přimluví. Ač jim generál moc nevěří, nadšeně se vydal do války, kde věří, že se žene víc jantaritu pro ochranu sauriánských jeslí. Hrdinové se vydali naopak, do dolů, kam ukazoval jantaritový teleskop. A hle, dalekohled nelhal. V dole, co měl být dávno opuštěný bylo čilo. Hrdinové byli brzi konfrontováni dvojicí bojovných bytostí, které s velkou námahou porazili. Když se však vydali hlouběji do dolů za malými broukovitými tvory, co se zdálo, že nosí někam jantarit, tak je náhle přepadl spánek. Probudili se ve velké hale, ve které je uvítali dvě nemluvné temné bytosti. Spolu nějak komunikovali, ale s hrdiny ne. Čeho si však brzy hrdinové všimli je, že v blízkosti bytostí přicházeli o veškeré emoce. Možná právě proto, že z nic...

Gamecon 2011 - Volna hra

Aniki mel tu cest, ze hostoval na Gameconu jako vypravec pro slavu Strepu snu. Odehral pet her a naramne se bavil. Ba si mohl dovolit i spustit zase par experimentu pro objev hranic SS. Strucne zaznamy her zde odprezentujeme. Ale vzhledem k diram v Anikiho pameti neuvadime jmena hracu ap. detaily (nebo v souladu se zakonem o ochrane osobnich udaju, podle toho, kde se co hodi a nas vice slechti). Volna hra - Usvit andelu Chceš si vyzkoušet, jak se tvoří příběhy v prostředí Střepů snů? Tak v tom případě neváhej a přihlaš se na tuto seanci. Během této hry, nebo téměř workshopu si vyzkoušíš postupy a přístupy využívané při vytváření příběhů a zápletek ve Střepech snů a na závěr budeš mít možnost si hru i krátce vyzkoušet. Idelání příležitost pro vypravěče, kteří se chtějí seznámit s touto hrou. S peti hraci jsme hrali i volnou hru, zacli jsme tvorit a dokonce (s pretahem par hodin) jsme si i zahrali. Hraci byli vyzvani k tomu hazet cokoliv se jim zamane, at demonstrujeme, ze ...

Gamecon 2011 - Ruda planeta

Bylo odvěkým snem člověka dostat se ke hvězdám. Zatím však i cesta k nejbližší planetě je těžkým úkolem, úkolem svěřeným do rukou pěti astronautů na dlouhé cestě k Marsu. Je v rukou štěstěny a schopností posádky, zda zdárně na planetu dorazí či se celý sen rozletí na střepy. Přijď se vžít do role dobyvatelů nových světů v příběhu využívajícím herní systém Střepů snů. Na hru se nam sesli tri odvazlivci, tedy kapitan letu a vrchni lekar; mechanicky inzenyr a biolog byli hrani lidmi. Zbytek osadky byli NP. Bohuzel, jmena jsem si nepoznamenal. ------------- -----Hra----- ------------- Za velkeho ocekavani vyletela lod smerem k Marsu. Mezinarodni posadku, vyslanou ve spolupraci Ruske federace a ESA, sledoval cely svet. Cekala ji pout dlouha skoro dva roky, pak pulrocni pobyt na predstavene zakladne a cesta zpet. Nastrahy, ktere osadku potkaly byly ruzne. Biolog musel zjistit, proc se objevila podivna nakaza na paprikach pestovanych na lodi. Ukazalo se, ze se jednalo naste...