Po dvou letech jsem opět na Gameconu vystupoval jako hlavní evangelista Střepů snů a vedl opět 5 her. Letos jsem byl líný či pracovitý, jak se to veme. Líný, protože jsem si nezapisoval zážitky ze hry, pracovitý, neboť jsem o to víc se snažil aktivně vést hru a omezit chvíle, kdy se nic neděje. Zážitek ze hry byl tedy obecně lepší, ale můj záznam z ní bude omezenější.
-------------
Shadowrun
-------------
První, ve čtvrtek večer, byla obtížná hra Shadowrunu. Původní anotace hovořila o klasickém Shadowrunu, tedy hře ve světě velkých korporací, kybertechnologií, ale zároveň magie.
Družina však byli ne námezdní zlosynové, ale členové policie a jako zásahovka měli podniknout tři operace. Role byli rozvrženy tak, aby se tým doplňoval, ač jsem opět doběhl na to, že se hraje s pěti hráči, což mi tolik nesedí a preferuji skupiny čtyř či tří. Základní rozvržení bylo tedy kombinací charakteru (role 1 - velitel, kariérista, pohodář, zelenáč) a povolání (role 2 - specialista, riggger, decker, street samurai, mág).
Některé nápady, které jednotka měla byly vskutku geniální, avšak obecně se zdá, že postrádali nějakou představu o tom, jak takticky postupovat v uzavřených prostorách a trochu mne mrzelo, že často zklouzávali k tomu, že bojovali v místech, kde by policie nic takového dělat neměla.
Testoval jsem zde užití společného cíle, který však, jak se zdálo, moc nefungoval. Nakonec se jim ta akce stejně vždy nějak povedla i když napáchali dost škody ap.
-------
HRA---------------------
-------
Jednotka dostala od Taťky, šéfa Seattle Lone Star SWAT, za úkol projít tréninkovou misí. Mělo se jednat o prostou záchranu rukojmích z držení u trojice podezdřelých. Průzkum od specialistky, deckera a mága ukázal na polohy lidí v budově. Akce byla jasně rozvržena, kdy specialistka měla sniperkou zlikvidovat jednoho z únosců, riggerův dron druhého a o třetího se měl postarat samuraj prudkým vniknutím a následujícím útokem.
Plán se však nepodařil. Odstřel prvního proběhl v pořádku, avšak koordinace akce selhala, když decker nedával pozor (hrál solitaire) a tak poslal samuraje do akce opožděně. Navíc se také ukázalo, že uspávací střely drony neprostřelí podkožní pancíř jednoho z únosců. Sniperka se tedy urychleně přesunula na likvidaci dalšího cíle. Dle plánu měl samuraj vtrhnout do místnosti v době, kdy mág zkontaktuje unešenou dívku, která tam byla a dá jí signál aby padla na zem a tedy nebyla ohrožena samurajem. Signál však v důsledku deckerova zpoždění přišel kapku pozdě a tedy si únosce podezdřelého chování dívky všiml (mág s ní komunikoval už předtím a na dost dlouho) a tedy když se vrhla na zem, on padl s ní. Samuraje nečekaná situace natolik vyvedla z míry, že když vběhl do místnosti, tak zakopl. Mág s co nejvyšším úsilím zkoušel ovládnout dívku či únosce v jejich prospěch, ale nedařilo se mu. Ani samurajovi porazit únosce v ručním souboji. Až spolupráce s dronou, kdy jí samuraj umožnil jasnou střelu na únosce, vedl k úspěšnému konci mise.
Při hodnocení akce se dostali do konfliktu zejména samuraj (velitel) a rigger (kariérista), kdy plánu vytýkal zbrklost a nepromyšlenost. Samuraj (ork mimochodem) ho však ukřičel do tichosti (prozatím).
Taťka tedy jednotce radši svěřil prostší úkol, který sestával z útoku a likvidace drogového doupěte v Redmondu.
Sniperka opět zaujala polohu k pozorování a sledovala oblast. Hlavní průzkum potom obstaral mág, který se ujistil, že nejsou v prostoru magicky aktivní a potom když jeden ze závislých vyšel z doupěte, tak iluzí přejal jeho podobu a vydal se do jámy lvové. Když dostatečně obhlédl terén, tak sám zneškodnil druhého závislého a o strážného se postarala sniperka (ač špatně odhadla tvrdost skla a tedy jej uspala navěky).
Již předešlý průzkum ukázal, že jsou zde i podzemní prostory. Jednotka se uchystala u dveří a pomocí rekognoskačních prostředků získali informace o počtu a poloze osob. Potom tam vtrhli po vhození flashbangu. Samuraj se jal spacifikovat jednoho ze dvou strážných, kteří však k nemilému překvapení měli ochranu proti prudkému světlu a tedy reagovali na hrozbu velmi pohotově. Specialistka se měla postarat o vařiče a šéfa varny a tedy to byl mág, kdo jí zachránil život včasným postavením bariéry do cesty kulkám druhého strážného. V následném souboji se však již povedlo zajmout i druhého člena ochranky.
Podivnou (a skrytou) událostí byla snaha riggera podrýt autoritu šéfa a tím, že smazal disk na místním počítači a nechal si u sebe kopii. Tím by mohl tvrdit, že velitel opět zanedbal plánování a přípravu a tedy je on o mnoho lepším.
Závěrečná akce byla nejtěžší a sestávala z toho, že bylo třeba ve 3 A. M. vpadnout do sídla dealerů tzv. BTL chipů. Omezení bylo mnoho, včetně toho, že v budově je dost civilistů (páté z šesti pater a kolem jsou byty). Jednotka byla vysazena na střeše budovy. Decker neuspěl ve snaze se dostat do systému a odpojit strážné drony v bytě, protože jeden z obyvatel byl napojen na síť a hlídal bezpečnost. Mág tedy opět zariskoval, ve snaze vylepšit svou pověst zelenáče, a uspal admina a umožnil deckerovi dostat se do systému. Než se však zbytek jednotky uchystal k jednání (přecijen nechtěli vstupovat do kamerami hlídaných prostor) tak se věci zkomplikovali tím, že se na scéně objevil klient, nečekaný klient s dvěma tělesnými strážci.
Akce však byla koordinována s vícero podobnými raziemi po Seattlu, ba světě, a tedy museli vpadnout bezohledu na situaci. Specialistka chtěla vstoupit dveřma a samuraj se chystal vlétnout oknem. V tu chvíli však rigger využil od deckera získané kontroly nad vnitřními drony v bytě a postřelil jednoho z tělesných strážců a dealera. V tu chvíli se tedy klient i s daným dealerem snaží dostat ven z byt a zmizet. Tam prve překvapí specialistku, avšak ta se vzpamatuje včas k tomu, aby zneškodnila přesnou střelou jednoho z bodyguardů a tím i dostatečně vystrašila zraněného dealera a ten zůstal na chodbě.
Ač ani jedna z akcí nebyla provedena ku plné spokojenosti Taťky, tak úkoly splnili a jednotka tedy byla rehabilitována k plnému nasazení. Po malé personální změně, kdy místo stávajícího riggera, který opustil policii a stal se Shadowrunnerem, nastoupil méně konfliktní jedinec.
-------------
Shadowrun
-------------
První, ve čtvrtek večer, byla obtížná hra Shadowrunu. Původní anotace hovořila o klasickém Shadowrunu, tedy hře ve světě velkých korporací, kybertechnologií, ale zároveň magie.
Družina však byli ne námezdní zlosynové, ale členové policie a jako zásahovka měli podniknout tři operace. Role byli rozvrženy tak, aby se tým doplňoval, ač jsem opět doběhl na to, že se hraje s pěti hráči, což mi tolik nesedí a preferuji skupiny čtyř či tří. Základní rozvržení bylo tedy kombinací charakteru (role 1 - velitel, kariérista, pohodář, zelenáč) a povolání (role 2 - specialista, riggger, decker, street samurai, mág).
Některé nápady, které jednotka měla byly vskutku geniální, avšak obecně se zdá, že postrádali nějakou představu o tom, jak takticky postupovat v uzavřených prostorách a trochu mne mrzelo, že často zklouzávali k tomu, že bojovali v místech, kde by policie nic takového dělat neměla.
Testoval jsem zde užití společného cíle, který však, jak se zdálo, moc nefungoval. Nakonec se jim ta akce stejně vždy nějak povedla i když napáchali dost škody ap.
-------
HRA---------------------
-------
Jednotka dostala od Taťky, šéfa Seattle Lone Star SWAT, za úkol projít tréninkovou misí. Mělo se jednat o prostou záchranu rukojmích z držení u trojice podezdřelých. Průzkum od specialistky, deckera a mága ukázal na polohy lidí v budově. Akce byla jasně rozvržena, kdy specialistka měla sniperkou zlikvidovat jednoho z únosců, riggerův dron druhého a o třetího se měl postarat samuraj prudkým vniknutím a následujícím útokem.
Plán se však nepodařil. Odstřel prvního proběhl v pořádku, avšak koordinace akce selhala, když decker nedával pozor (hrál solitaire) a tak poslal samuraje do akce opožděně. Navíc se také ukázalo, že uspávací střely drony neprostřelí podkožní pancíř jednoho z únosců. Sniperka se tedy urychleně přesunula na likvidaci dalšího cíle. Dle plánu měl samuraj vtrhnout do místnosti v době, kdy mág zkontaktuje unešenou dívku, která tam byla a dá jí signál aby padla na zem a tedy nebyla ohrožena samurajem. Signál však v důsledku deckerova zpoždění přišel kapku pozdě a tedy si únosce podezdřelého chování dívky všiml (mág s ní komunikoval už předtím a na dost dlouho) a tedy když se vrhla na zem, on padl s ní. Samuraje nečekaná situace natolik vyvedla z míry, že když vběhl do místnosti, tak zakopl. Mág s co nejvyšším úsilím zkoušel ovládnout dívku či únosce v jejich prospěch, ale nedařilo se mu. Ani samurajovi porazit únosce v ručním souboji. Až spolupráce s dronou, kdy jí samuraj umožnil jasnou střelu na únosce, vedl k úspěšnému konci mise.
Při hodnocení akce se dostali do konfliktu zejména samuraj (velitel) a rigger (kariérista), kdy plánu vytýkal zbrklost a nepromyšlenost. Samuraj (ork mimochodem) ho však ukřičel do tichosti (prozatím).
Taťka tedy jednotce radši svěřil prostší úkol, který sestával z útoku a likvidace drogového doupěte v Redmondu.
Sniperka opět zaujala polohu k pozorování a sledovala oblast. Hlavní průzkum potom obstaral mág, který se ujistil, že nejsou v prostoru magicky aktivní a potom když jeden ze závislých vyšel z doupěte, tak iluzí přejal jeho podobu a vydal se do jámy lvové. Když dostatečně obhlédl terén, tak sám zneškodnil druhého závislého a o strážného se postarala sniperka (ač špatně odhadla tvrdost skla a tedy jej uspala navěky).
Již předešlý průzkum ukázal, že jsou zde i podzemní prostory. Jednotka se uchystala u dveří a pomocí rekognoskačních prostředků získali informace o počtu a poloze osob. Potom tam vtrhli po vhození flashbangu. Samuraj se jal spacifikovat jednoho ze dvou strážných, kteří však k nemilému překvapení měli ochranu proti prudkému světlu a tedy reagovali na hrozbu velmi pohotově. Specialistka se měla postarat o vařiče a šéfa varny a tedy to byl mág, kdo jí zachránil život včasným postavením bariéry do cesty kulkám druhého strážného. V následném souboji se však již povedlo zajmout i druhého člena ochranky.
Podivnou (a skrytou) událostí byla snaha riggera podrýt autoritu šéfa a tím, že smazal disk na místním počítači a nechal si u sebe kopii. Tím by mohl tvrdit, že velitel opět zanedbal plánování a přípravu a tedy je on o mnoho lepším.
Závěrečná akce byla nejtěžší a sestávala z toho, že bylo třeba ve 3 A. M. vpadnout do sídla dealerů tzv. BTL chipů. Omezení bylo mnoho, včetně toho, že v budově je dost civilistů (páté z šesti pater a kolem jsou byty). Jednotka byla vysazena na střeše budovy. Decker neuspěl ve snaze se dostat do systému a odpojit strážné drony v bytě, protože jeden z obyvatel byl napojen na síť a hlídal bezpečnost. Mág tedy opět zariskoval, ve snaze vylepšit svou pověst zelenáče, a uspal admina a umožnil deckerovi dostat se do systému. Než se však zbytek jednotky uchystal k jednání (přecijen nechtěli vstupovat do kamerami hlídaných prostor) tak se věci zkomplikovali tím, že se na scéně objevil klient, nečekaný klient s dvěma tělesnými strážci.
Akce však byla koordinována s vícero podobnými raziemi po Seattlu, ba světě, a tedy museli vpadnout bezohledu na situaci. Specialistka chtěla vstoupit dveřma a samuraj se chystal vlétnout oknem. V tu chvíli však rigger využil od deckera získané kontroly nad vnitřními drony v bytě a postřelil jednoho z tělesných strážců a dealera. V tu chvíli se tedy klient i s daným dealerem snaží dostat ven z byt a zmizet. Tam prve překvapí specialistku, avšak ta se vzpamatuje včas k tomu, aby zneškodnila přesnou střelou jednoho z bodyguardů a tím i dostatečně vystrašila zraněného dealera a ten zůstal na chodbě.
Ač ani jedna z akcí nebyla provedena ku plné spokojenosti Taťky, tak úkoly splnili a jednotka tedy byla rehabilitována k plnému nasazení. Po malé personální změně, kdy místo stávajícího riggera, který opustil policii a stal se Shadowrunnerem, nastoupil méně konfliktní jedinec.
Komentáře
Okomentovat