Přeskočit na hlavní obsah

Gamecon 2013 - High Tech Low Life

Po dvou letech jsem opět na Gameconu vystupoval jako hlavní evangelista Střepů snů a vedl opět 5 her. Letos jsem byl líný či pracovitý, jak se to veme. Líný, protože jsem si nezapisoval zážitky ze hry, pracovitý, neboť jsem o to víc se snažil aktivně vést hru a omezit chvíle, kdy se nic neděje. Zážitek ze hry byl tedy obecně lepší, ale můj záznam z ní bude omezenější.

-------------
Shadowrun
-------------
První, ve čtvrtek večer, byla obtížná hra Shadowrunu. Původní anotace hovořila o klasickém Shadowrunu, tedy hře ve světě velkých korporací, kybertechnologií, ale zároveň magie.

Družina však byli ne námezdní zlosynové, ale členové policie a jako zásahovka měli podniknout tři operace. Role byli rozvrženy tak, aby se tým doplňoval, ač jsem opět doběhl na to, že se hraje s pěti hráči, což mi tolik nesedí a preferuji skupiny čtyř či tří. Základní rozvržení bylo tedy kombinací charakteru (role 1 - velitel, kariérista, pohodář, zelenáč) a povolání (role 2 - specialista, riggger, decker, street samurai, mág).

Některé nápady, které jednotka měla byly vskutku geniální, avšak obecně se zdá, že postrádali nějakou představu o tom, jak takticky postupovat v uzavřených prostorách a trochu mne mrzelo, že často zklouzávali k tomu, že bojovali v místech, kde by policie nic takového dělat neměla.

Testoval jsem zde užití společného cíle, který však, jak se zdálo, moc nefungoval. Nakonec se jim ta akce stejně vždy nějak povedla i když napáchali dost škody ap.

-------
HRA---------------------
-------

Jednotka dostala od Taťky, šéfa Seattle Lone Star SWAT, za úkol projít tréninkovou misí. Mělo se jednat o prostou záchranu rukojmích z držení u trojice podezdřelých. Průzkum od specialistky, deckera a mága ukázal na polohy lidí v budově. Akce byla jasně rozvržena, kdy specialistka měla sniperkou zlikvidovat jednoho z únosců, riggerův dron druhého a o třetího se měl postarat samuraj prudkým vniknutím a následujícím útokem.

Plán se však nepodařil. Odstřel prvního proběhl v pořádku, avšak koordinace akce selhala, když decker nedával pozor (hrál solitaire) a tak poslal samuraje do akce opožděně. Navíc se také ukázalo, že uspávací střely drony neprostřelí podkožní pancíř jednoho z únosců. Sniperka se tedy urychleně přesunula na likvidaci dalšího cíle. Dle plánu měl samuraj vtrhnout do místnosti v době, kdy mág zkontaktuje unešenou dívku, která tam byla a dá jí signál aby padla na zem a tedy nebyla ohrožena samurajem. Signál však v důsledku deckerova zpoždění přišel kapku pozdě a tedy si únosce podezdřelého chování dívky všiml (mág s ní komunikoval už předtím a na dost dlouho) a tedy když se vrhla na zem, on padl s ní. Samuraje nečekaná situace natolik vyvedla z míry, že když vběhl do místnosti, tak zakopl. Mág s co nejvyšším úsilím zkoušel ovládnout dívku či únosce v jejich prospěch, ale nedařilo se mu. Ani samurajovi porazit únosce v ručním souboji. Až spolupráce s dronou, kdy jí samuraj umožnil jasnou střelu na únosce, vedl k úspěšnému konci mise.

Při hodnocení akce se dostali do konfliktu zejména samuraj (velitel) a rigger (kariérista), kdy plánu vytýkal zbrklost a nepromyšlenost. Samuraj (ork mimochodem) ho však ukřičel do tichosti (prozatím).

Taťka tedy jednotce radši svěřil prostší úkol, který sestával z útoku a likvidace drogového doupěte v Redmondu.

Sniperka opět zaujala polohu k pozorování a sledovala oblast. Hlavní průzkum potom obstaral mág, který se ujistil, že nejsou v prostoru magicky aktivní a potom když jeden ze závislých vyšel z doupěte, tak iluzí přejal jeho podobu a vydal se do jámy lvové. Když dostatečně obhlédl terén, tak sám zneškodnil druhého závislého a o strážného se postarala sniperka (ač špatně odhadla tvrdost skla a tedy jej uspala navěky).

Již předešlý průzkum ukázal, že jsou zde i podzemní prostory. Jednotka se uchystala u dveří a pomocí rekognoskačních prostředků získali informace o počtu a poloze osob. Potom tam vtrhli po vhození flashbangu. Samuraj se jal spacifikovat jednoho ze dvou strážných, kteří však k nemilému překvapení měli ochranu proti prudkému světlu a tedy reagovali na hrozbu velmi pohotově. Specialistka se měla postarat o vařiče a šéfa varny a tedy to byl mág, kdo jí zachránil život včasným postavením bariéry do cesty kulkám druhého strážného. V následném souboji se však již povedlo zajmout i druhého člena ochranky.

Podivnou (a skrytou) událostí byla snaha riggera podrýt autoritu šéfa a tím, že smazal disk na místním počítači a nechal si u sebe kopii. Tím by mohl tvrdit, že velitel opět zanedbal plánování a přípravu a tedy je on o mnoho lepším.


Závěrečná akce byla nejtěžší a sestávala z toho, že bylo třeba ve 3 A. M. vpadnout do sídla dealerů tzv. BTL chipů. Omezení bylo mnoho, včetně toho, že v budově je dost civilistů (páté z šesti pater a kolem jsou byty). Jednotka byla vysazena na střeše budovy. Decker neuspěl ve snaze se dostat do systému a odpojit strážné drony v bytě, protože jeden z obyvatel byl napojen na síť a hlídal bezpečnost. Mág tedy opět zariskoval, ve snaze vylepšit svou pověst zelenáče, a uspal admina a umožnil deckerovi dostat se do systému. Než se však zbytek jednotky uchystal k jednání (přecijen nechtěli vstupovat do kamerami hlídaných prostor) tak se věci zkomplikovali tím, že se na scéně objevil klient, nečekaný klient s dvěma tělesnými strážci.

Akce však byla koordinována s vícero podobnými raziemi po Seattlu, ba světě, a tedy museli vpadnout bezohledu na situaci. Specialistka chtěla vstoupit dveřma a samuraj se chystal vlétnout oknem. V tu chvíli však rigger využil od deckera získané kontroly nad vnitřními drony v bytě a postřelil jednoho z tělesných strážců a dealera. V tu chvíli se tedy klient i s daným dealerem snaží dostat ven z byt a zmizet. Tam prve překvapí specialistku, avšak ta se vzpamatuje včas k tomu, aby zneškodnila přesnou střelou jednoho z bodyguardů a tím i dostatečně vystrašila zraněného dealera a ten zůstal na chodbě.

Ač ani jedna z  akcí nebyla provedena ku plné spokojenosti Taťky, tak úkoly splnili a jednotka tedy byla rehabilitována k plnému nasazení. Po malé personální změně, kdy místo stávajícího riggera, který opustil policii a stal se Shadowrunnerem, nastoupil méně konfliktní jedinec.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jesličky a doly

Co se to stalo? Velká otázka, která se honila hlavou všem přítomným. Bohužel kromě boha, jsou jediný cizí a podezřelý element cizáci, co do města nedávno přišli a navác se teď objevují na chrámu jeslí Saurianů. Naštěstí si však už našli kamaráda a kněz se za hrdiny přimluví. Ač jim generál moc nevěří, nadšeně se vydal do války, kde věří, že se žene víc jantaritu pro ochranu sauriánských jeslí. Hrdinové se vydali naopak, do dolů, kam ukazoval jantaritový teleskop. A hle, dalekohled nelhal. V dole, co měl být dávno opuštěný bylo čilo. Hrdinové byli brzi konfrontováni dvojicí bojovných bytostí, které s velkou námahou porazili. Když se však vydali hlouběji do dolů za malými broukovitými tvory, co se zdálo, že nosí někam jantarit, tak je náhle přepadl spánek. Probudili se ve velké hale, ve které je uvítali dvě nemluvné temné bytosti. Spolu nějak komunikovali, ale s hrdiny ne. Čeho si však brzy hrdinové všimli je, že v blízkosti bytostí přicházeli o veškeré emoce. Možná právě proto, že z nic...

Gamecon 2011 - Volna hra

Aniki mel tu cest, ze hostoval na Gameconu jako vypravec pro slavu Strepu snu. Odehral pet her a naramne se bavil. Ba si mohl dovolit i spustit zase par experimentu pro objev hranic SS. Strucne zaznamy her zde odprezentujeme. Ale vzhledem k diram v Anikiho pameti neuvadime jmena hracu ap. detaily (nebo v souladu se zakonem o ochrane osobnich udaju, podle toho, kde se co hodi a nas vice slechti). Volna hra - Usvit andelu Chceš si vyzkoušet, jak se tvoří příběhy v prostředí Střepů snů? Tak v tom případě neváhej a přihlaš se na tuto seanci. Během této hry, nebo téměř workshopu si vyzkoušíš postupy a přístupy využívané při vytváření příběhů a zápletek ve Střepech snů a na závěr budeš mít možnost si hru i krátce vyzkoušet. Idelání příležitost pro vypravěče, kteří se chtějí seznámit s touto hrou. S peti hraci jsme hrali i volnou hru, zacli jsme tvorit a dokonce (s pretahem par hodin) jsme si i zahrali. Hraci byli vyzvani k tomu hazet cokoliv se jim zamane, at demonstrujeme, ze ...

Gamecon 2011 - Ruda planeta

Bylo odvěkým snem člověka dostat se ke hvězdám. Zatím však i cesta k nejbližší planetě je těžkým úkolem, úkolem svěřeným do rukou pěti astronautů na dlouhé cestě k Marsu. Je v rukou štěstěny a schopností posádky, zda zdárně na planetu dorazí či se celý sen rozletí na střepy. Přijď se vžít do role dobyvatelů nových světů v příběhu využívajícím herní systém Střepů snů. Na hru se nam sesli tri odvazlivci, tedy kapitan letu a vrchni lekar; mechanicky inzenyr a biolog byli hrani lidmi. Zbytek osadky byli NP. Bohuzel, jmena jsem si nepoznamenal. ------------- -----Hra----- ------------- Za velkeho ocekavani vyletela lod smerem k Marsu. Mezinarodni posadku, vyslanou ve spolupraci Ruske federace a ESA, sledoval cely svet. Cekala ji pout dlouha skoro dva roky, pak pulrocni pobyt na predstavene zakladne a cesta zpet. Nastrahy, ktere osadku potkaly byly ruzne. Biolog musel zjistit, proc se objevila podivna nakaza na paprikach pestovanych na lodi. Ukazalo se, ze se jednalo naste...